Äventyr utanför Stockholms gränser...

Hello:D

Ska snart dra till M, ska sova där:D Men först tänkte jag berätta lite granna om vårt otrooligt lyckade *åkatillsödertäljebaraförattgåpåettäventyrsbad,lixomdesperat*-äventyr :P Först hade vi problem med att fixa med tider o bussar o sånt, så att allt stämde jag menar kolla bara här...:

Ta buss 119 från Hässelby strandväg mot Solna centrum.
Den går från Hässelby strandväg ca 12:37 
och kommer till Spånga station 13:00.

Vid Spånga byter du till pendeltåg 35 mot Västerhaninge.
Det går från Spånga 13:07 
och kommer till Stockholms central 13:20.

Vid Stockholms central byter du till pendeltåg 36 mot Södertälje centrum.
Det går från Stockholms central 13:27 
och kommer till Östertälje 14:01.

Vid Östertälje station byter du till buss 764 mot Köpmangatan.
Den går från Östertälje station 14:22.
Du är framme vid Sydpoolen 14:29.

Restid 1 timme och 52 minuter.

Trevlig resa!

Oorka lixom :)

Men hursomhelst så började det med att vi var jättenära på att missa  bussen, vi sprang som galningar o fick typ värsta attacken väl ombord på bussen:P Vi skrattade o flåsade, o dom andra glodde väldigt o-diskret :D Sen kom vi fram till Spånga Station o vi fattar egentligen ingenting av pendeltågs-tider och olika spår o sånt där, men det löste sig. Och när vi skulle byta i Centralen så fick vi också lite problem, vi gick jättelångt bort och sen visade det sig att vi skulle vara där vi började...-.- Men hursomhelst så kom vi fram till badhuset välbehållna, men det verkliga problemet kom när vi skulle hem. Vi fick typ panik när vi först inte hittade busshållplatsen och sen märkte att bussen inte gick fören om två timmar... Många samtal hit och dit med föräldrar innan vi gick tillbaks till badhuset o frågade, då förklarade hon i kassan hur vi skulle ta oss till Östertälje station. (Jag o malin= öhh?) Väl framme där så skulle vi fråga några män om det här var rätt tåg, det såg väldigt öde ut nämligen, men dom visade sig vara fulla så det fick vi inte fram så mycket av... Det konstigaste var nog ändå att man typ inte behövde stämpla? Man gick bara rätt från gatan upp på perrongen. Mycket konstigt, men bra för oss! ;D Sen gick vi av i Centralen igen, och tog tunnelbanan därifrån (jag blev jätteförvånad, fattade inte att pendel-stationen lixom var samma som tunnelbane-stationen...:P) Så det gick jag omkring och jätteförbryllad över ett tag. Sen åkte vi till Vällingby, gick o köpte godis och fick till sist skjuts av Malin pappa hem :D
Ojojoj, vilket inlägg! :O Säkert längsta hitills, kan tänka mig att det är jättemånga stavfel :) Menmen, det är väl läsbart hoppas jag, om ni nu ens orkade läsa alltihop :) Kanske inte är sådär jätteintressant att höra på mina o M:s bravader i Östretälje :P

Imorrn blir det vällingby med S, kulkul :D Hoppas det går bättre då :P

Pusspuss o sov så gott<3


Kommentarer

Skriv till mig här:

Ditt fina namn:
Kom ihåg?

E-postadress: (bara jag som ser)

Har du en blogg?:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0